Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 ... 8 9 [10]
91
Ha egy magasabb vezető 5 éves kinevezése 2020. október 23-án jár le, a magasabb vezetői pályázatot még júniusban kiírja az önkormányzat, akkor ebben az esetben milyen munkabért kell felajánlani jelenlegi vezetőnek? Ha új vezető lesz, akkor is érvényes-e,  ahogyan közalkalmazottként történt, hogy tovább dolgozhat az intézményben, csak nem vezetőként?
92
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta Balazs Nelli Dátum 2020. Jún 22. - 19:03:57 »
A törvény 2 §. (5) bek leírja, hogy a közalkalmazotti jogviszony átalakulás nélkül milyen esetekben szűnik meg e törvény erejénél fogva. Elméletileg október 31-én szűnhet meg, mert addig tart a közalkalmazotti jogviszony és technikailag még ebben a közalkalmazotti jogviszonyban tudjuk a végkielégítést kifizetni. Azonban írja a következő mondatban, hogy a megszűnésről a közalkalmazottat az átalakulás napjával írásban értesíteni kell. Az átalakulás napja  pedig 2020  november 1. Tehát egy nappal később kell a közalkalmazottat értesíteni a megszűnésről, mint ahogyan technikailag lehetőségünk van megszüntetni a közalkalmazotti jogviszonyt?
Mikor esedékes a megszűnés napja? 2020 október 31, vagy november 1? November 1-jén nem készül új munkaszerződés, nem létesül új jogviszony a KIRÁ-ban, nem tudjuk technikailag megoldani a november 1. hatályú megszűnést.
93
Általános kérdések / Re:Nonprofit Kft. üzemeltethet -e Tájházat?
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 20. - 08:10:59 »
Nem kifejezetten közművelődési szakmai kérdés, így érdemes lenne egyeztetni múzeumi szakmai szervezettel. Az 1997. évi CXL. törvény  48. paragrafusa szabályozza a közérdekű muzeális kiállítóhelyekre vonatkozó szabályokat, ahol a törvény - ellentétben pl. a megyei hatókörű múzeumokkal - nem határozza meg a kötelező szervezeti formát. Tehát a tájházat lehet Nkft formájában működtetni.
94
Általános kérdések / Nonprofit Kft. üzemeltethet -e Tájházat?
« Utolsó üzenet: írta Vadkerti Rita Dátum 2020. Jún 19. - 13:11:43 »
Kedves Kollégák!

Intézményünk jelenleg integrált közművelődési intézményként működik, művelődési központ, könyvtár és tájház üzemeltetéssel.
Kérdésünk lenne, ha munkatörvénykönyvesként Nonprofit Kft.-vé alakulunk át, a Tájház - közérdekű muzeális kiállítóhely - maradhat-e a művelődési központnál?
Szíves tájékoztatásotokat előre is köszönjük.

Üdvözlettel: Vadkerti Rita
95
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 13:21:54 »
Mi történik a jelenleg is hatályban lévő csoportvezetői megbízásokkal, melyek a KIRA programban a vezetői beosztásoknál rögzítve vannak meghatározott százalékos mértékben és összegben. Kikerülnek a szerződésből? Ha igen, ahhoz hogy a munkavállaló bére ne csökkenjen november 1-től beépíthetjük a személyi alapbérbe? Milyen jogcímkóddal? (Ez a kérdésem pl: a tudományos pótlék, kulturális pótlék, címpótlék, vezetői pótlék esetében is felmerül) Ha a későbbiekben a munkáltató a korábbi csoportvezetői megbízásokból adódó feladatokat elveszi a munkavállalótól, ez esetben csökkenhet a bére?

Az Mt. nem ismeri a Kjt. szerint pótlékokat, így azok értelemszerűen nem szerepelhetnek a munkaszerződésben. Így a korábban pótlékok címén adott juttatás beépül a munkavállaló munkabérébe.
96
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 13:08:04 »
Vannak kollégák, akik címpótlékban részesülnek jelenleg. Jól értjük, hogy a  közalkalmazott jogosult lesz a cím használatára továbbra is, csak nem lesz erre külön nevesített pótlék? Azonban a jelenlegi címpótlék összege beépülhet az új személyi alapbérbe november 1-től?

Alapesetben igen, jogosult lesz a cím használatára, de mivel címpótlékot az Mt. nem ismer, így azzal juttatás nem jár. Feltéve, hogy a későbbi végrehajtási rendelet nem állapít meg ezzel ellentétes szabályt.
97
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 13:06:15 »
A törvény szerint az átalakulást követő 5 évben a Kjt.-nek a  jubileumi jutalomra vonatkozó szabályait kell alkalmazni. Mit jelent pontosan az 5 év? 2025. október 31-ig, vagy az egész 2025. évet lehet figyelembe venni,  tehát 2025. december 31-ig?

2025. október 31.
98
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 13:01:49 »
A 150/1992. (XI.20.) végrehajtási kormányrendelet - amely meghatározza   a munkakör megnevezéseket és képesítési követelményeket – 2020.11.01-jén hatályát veszti.  Jól értelmezzük, hogy végrehajtási rendelet hiányában, csak az Mt-t lehet alapul venni és 2020.11.01-től bármilyen munkakör megnevezéssel, bármilyen végzettséggel  lesz alkalmazható a munkavállaló és az ajánlatot is ennek figyelembevételével szükséges megtenni? Vagy 2020. augusztusig várható végrehajtási kormányrendelet, amely ezeket a feltételeket szabályozza? Ez azért fontos kérdés, mert 2020.08.15-ig kell megtenni a munkaszerződés tartalmi elemeire vonatkozó ajánlatot, az új munkakört, az új személyi alapbért.

Amennyiben az új végrehajtási rendelet nem jelenik meg, úgy november 1-től valóban nincsenek az alkalmazásnak egyéb feltételei, mint amiket az Mt. meghatároz. De azért bízzunk benne, hogy időben meg fog jelenni a rendelet.
99
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 13:00:13 »
A 2020.11.01. hatályú munkaszerződést 2020. október 31-ig kell megkötni. Milyen októberi dátum felel meg a munkaszerződés keltezésének? Megfelelő- e, ha 2020. október 31. keltezést írunk  az új  munkaszerződésre?

A keltezés nem lehet későbbi mint október 31. Korábbi keltezés bármilyen lehet, a jogviszony kezdetét kell világosan november 1-vel meghatározni.
100
Általános kérdések / Re:Közalkalmazotti jogviszony átalakulása
« Utolsó üzenet: írta halmairobi Dátum 2020. Jún 17. - 12:58:49 »
Hogyan történik az államkincstári KIRA rendszerben az új munkaszerződés létrejöttének technikai lebonyolítása? Nem jön létre új jogviszony, nem jelent munkáltatói jogutódlást, a munkáltató személye nem változik és  amennyiben a dolgozó hozzájárul az átalakuláshoz, a törvény szövegét olvasva mintha csak egy módosító irat kellene és ebben az esetben nincs szükség megszüntető iratokra. Azonban a KIRA programmal jelenleg nem megoldható kinevezést egyszerűen átmódosítani munkaszerződésre.  A KIRA programban várható- e valamilyen program módosítás, ami a közalkalmazotti jogviszony megszüntetése nélkül előállít munkaszerződést? Vagy szükség lesz- e ilyen esetben mégis megszüntető irat készítésére – ekkor felvetődne a megszüntetés módjának kiválasztása, amit nem tudunk - és csak utána lehetne ismételten minden dolgozónak egyesével  felvinni az összes adatát, az új munkakört, az új személyi alapbért tartalmazó, a kinevezéstől teljesen különböző adattartalmú új munkaszerződést?

Ezt a kérdést már taglaltuk itt: http://forum.mane.hu/index.php?topic=12.0

A válasz: A megszűnés alapja a Kjt. 25.§ (1) bekezdés d) pontjának azon fordulata, hogy a „törvény így rendelkezett”, ezért amennyiben ez választható a KIRA programban, akkor ezt kell bejelölni. Ha a KIRA nem ajánl fel a Tv-nek megfelelő megszűnési módot érdemes az „egyéb” módot választani vagy ha ilyen sincs, akkor végső esetben bármilyen jogcímet, aztán – jobb híján – kézzel kijavítani a példányon és aláírva visszajuttatni a MÁK-hoz. Vélhetően az első esetek lesznek csak problémásak, utána biztos születik majd adminisztratív megoldás. Fontos azonban, hogy „rendkívüli felmentés” vagy azonnali „hatályú lemondás” semmiképp se szerepeljen, ez ugyanis kihatással lehet a későbbi foglalkoztatásra, ráadásul nem is felel meg a valóságnak.
Oldalak: 1 ... 8 9 [10]